Bőrfiatalítás belsőleg

 

Bőrünk fiatalsága

Bőrünk fiatalságát, rugalmasságát sokáig megőrizhetjük a helyes táplálkozási szokások kialakításával, bőséges folyadékbevitellel és a megfelelő kozmetikumok megválasztásával.

Az utóbbi esetben lényegesen egyszerű dolgunk van, hiszen minden kozmetikum hátoldalán megtaláljuk az összetevőket, így lehetőségünk van kiszűrni azokat az anyagokat, amik károsíthatják bőrünket. A megfelelő tápanyagok megválasztásánál, sajnos már nehezebb a dolgunk.

Az élelmi anyagokat elnézve, csupán a már előállított élelmiszereknél tudunk tájékozódni, hogy milyen alapanyag, adalékanyag és egyéb összetevőt tartalmaznak. Mindig hasonlítsuk össze a termékeket és ne felejtsük el, hogy mit is szeretnénk venni! A színezékek, tartósítószerek, sűrítő anyagok, állag-, és ízfokozók, sok esetben különböző allergiás reakciókat, kiütéseket, vagy akár komolyabb rosszullétet, emésztőrendszerei panaszt vagy komolyabb panaszokat is okozhatnak.

Minden, amit megeszünk, megiszunk, belélegzünk, hatással van szervezetünkre, ezáltal kötőszövetünk, hámszövetünk, bőrünk állapotára, állagára is. A genetikai adottságok mellett, tudunk tenni azért, hogy szervezetünk sokáig fiatal és egészséges maradjon, ezáltal megőrizze fiatalos szépségét!

Kérjen egyéni igényéire szabott étrendet!
Hétfőtől-péntekig: 9:00 – 21:00 óráig
Telefon: +36 20 410 27 49
E-mail: varazsszalon@gmail.com

Személyes találkozóra időpont egyeztetés szükséges:
Időpont egyeztetés: Hétfőtől-péntekig: 9:00 – 21:00 óráig.
Telefon: +36 20 410 27 49 E-mail: varazsszalon@gmail.com

További szolgáltatásaink, áraink >>>

Nézzünk meg egy pár példát. A zöldségek, gyümölcsök esetében sem tudhatjuk, hogy milyen vegyszeres kezelésen, tápoldatozáson ment keresztül mire az áruházak polcaira került. A különböző mérgező anyagok nagy részét egy alapos mosással eltávolíthatjuk a külső felületekről. Majd ezt követően tudjuk feldolgozni, vagy a nem ehető részeit eltávolítani.

A húsipari termékeknél szintén nem tudjuk, hogy milyen táp, hormon, antibiotikum jutott a feldolgozásra került állat szervezetébe. A legtöbb, amit tehetünk magunk és családunk védelmében, hogy tájékozódunk a címkéről és nyers élelmiszereket mosatlanul nem fogyasztunk.

Az adalékanyagok mellett, a címkék más információt is tartalmaznak. Feltüntetésre kerül a különböző tápanyagok, ásványi anyagok mennyisége, ami abban segít, tápanyag bevitelünket kontrollálni tudjuk. Fontos, hogy tudjuk, mennyi a napi energia igényünk és ennek megfelelően étkezzünk. Ez a mennyiség mindenkinél egyénre szabott, fizikai és szellemi aktivitás függvénye, mely könnyen kiszámolható.

Vegyük sorra az energiát adó, nélkülözhetetlen tápanyagokat!

Szervezetünk elsődleges tápanyagszükségletét a szénhidrátok és a zsírok adják. A fehérjéknek több fontos funkciót kell ellátniuk a szervezetünkben, a szövetek stabilitásától, az immunrendszerünk helyes működésén át a megfelelő hormonok biztosításáig. Mindhárom, nélkülözhetetlen számunkra. Fontos, hogy tudjuk, mennyi a napi energia igényünk és ennek megfelelően étkezzünk.

Abban az esetben, ha valamelyik tápanyagból hiányt szenved a szervezetünk, az az izomszöveteinken, bőrünkön azonnal látható. Így nem helyes valamelyik tápanyag nagyfokú kiszorítása az étrendből, ezzel létrehozva, akár egyoldalú táplálkozást.

A  makro-tápanyagok mellett, ne feledkezzünk meg a mikro-tápanyagokról, vitaminokról és ásványi anyagokról, nyomelemekről. Ezek energiát nem adó tápanyagok, mégis szervezetünk helyes működéséhez elengedhetetlenek

Manapság sokat hallani a létfontosságú rostokról, de mik is ezek az élelmi rostok és hogyan van hatással bőrünkre?

A jó anyagcsere folyamatok segítik a szöveteink jó oxigén, és tápanyag felszívódását, ezzel segítve, hogy egy rugalmas, élettel teli, egészséges bőrképet kapjunk. Az élelmi rostok, alapvetően összetett szénhidrátok, vagyis poliszacharidok, melyek részben vagy egészben nem emészthetőek. A vízben oldódó rostok képesek eredeti térfogatuk többszörösére duzzadni, így megváltoztatják az emésztési és felszívódási folyamatokat. Táplálkozás szempontból lényeges, hogy azokat a szteroidokat, nehézfémeket, mérgező vagy rákkeltő anyagokat, képesek magukhoz kötni és biztosítják azok gyors kiürülését. Az élelmi rostok megtalálhatók, a teljes kiőrlésű gabonaipari termékekben, magvakban, hüvelyesekben, zöldség és gyümölcsökben.

A hámszövetek épségét az ásványi anyagok mellett fontos a megfelelő „bőrszépítő” vitaminokról is beszélnünk. Ide soroljuk a,  C, B2, A, D, E vitaminokat, amikkel egyes kozmetikai terméket is dúsítanak. Vizsgáljuk meg őket!

Ezek a vitaminok felelnek bőrünk szépségéért hámszövetek egészségéért és emellett, támogatják az immunrendszert. Így segítik a szervezet természetes méregtelenítési folyamatait és a sebgyógyulást. Sajnos egyes vitaminok sérülékenyek, így nagyon nagy lehet a veszteség a konyhatechnológiai eljárások után, nagyobb hőkezelésnél, hőelvonásnál, vagy a mikrohullámok behatása után.

C-vitamin szükségletünket több tápanyag, a citrom, csipkebogyó, narancs, paradicsom, paprika, cékla is biztosítja. Magas a B2 vitamin tartalma a húsoknak, belsőségek közül a májnak. A zöldségfélék és az élesztő tartalmaz nagyobb mennyiséget. Az A vitaminnál lényeges, hogy elővitamin provitamin a keratin, ami színes főzelékfélékben bőségesen megtalálható. A tojás az elsődleges vitaminforrásunk. D vitamin a napsugár, ultraibolya hatására is képződik az elővitaminból. Elsődleges vitaminforrásunk a tojássárgája, vaj, tejszín és a halmáj. Az E vitamin, úgy mint az A és a C, szintén antioxidáns. Búzacsíra, gabonafélék, máj és a tojás főbb vitaminforrásunk.

A változatos étrenddel, szinte mindegyik vitaminhoz hozzájutunk, de természetesen tudatosan is pótolhatjuk egy jó táplálék kiegészítővel, vitamin készítménnyel. Viszont lényeges, hogy a táplálékkiegészítők és vitaminkészítmények nem helyettesítik az kiegyensúlyozott és változatos étrendet, egészséges életmódot.

Vitamin és ásványi-anyag pótlásra, a reggeli órák a legalkalmasabbak, mivel a beépüléshez szükségük van a bőséges folyadékra, zsírokra, olajokra. Abban az esetben, ha lecsökkentjük a szénhidrát, zsír vagy fehérje bevitelünket, csökkentjük a vitaminok felszívódási esélyeit is.

Bőrünk rugalmasságért elsősorban a megfelelő vízháztartás felelős, így ebből a szempontból is fontos folyadékbevitel. Így megelőzhető a bőrszárazság és késleltetni tudjuk az öregedési folyamatokat. A bőséges folyadékbevitellel biztosítjuk a megfelelő vér és nyirokkeringést és a hő háztartásunk megfelelő működést. Segítjük az emésztési folyamatokat, gyorsítjuk az anyagcserét és a méreganyagok kiválasztását.

Bőrünk szárazzá, fakóvá válik, ha nem kapja meg az elegendő folyadékot.  Kevés folyadékbevitel esetén, rövid időn belül szembesülhetünk narancsbőr tüneteivel, vagy akár egy kezdődő súlytöbblettel. Ez a tünet egy lelassult zsír anyagcsere folyamat következménye.

A tudatosan felépített, rendszeres és változatos étrend nagy szerepet játszik egészségünk és fiatalságunk megőrzésében!

Kérjen egyéni igényéire szabott árajánlatot!
Hétfőtől-péntekig: 9:00 – 21:00 óráig
Telefon: +36 20 410 27 49
E-mail: varazsszalon@gmail.com

Személyes találkozóra időpont egyeztetés szükséges:
Időpont egyeztetés: Hétfőtől-péntekig: 9:00 – 21:00 óráig.
Telefon: +36 20 410 27 49 E-mail: varazsszalon@gmail.com